Onderzoeksbureau Gallup stelt dat maar liefst 87 % van de medewerkers zich niet geëngageerd voelt ten aanzien van hun werkgever. 'Employee engagement, what else' daagt leiders uit om hun engagement game naar het volgende niveau te brengen aan de hand van best practices uit de marketing. Met bedrijfscultuur als unieke troef voor een sterke employer brand en als katalysator voor gedreven medewerkers en een hogere klanttevredenheid.
De verschillende drijfveren van medewerkersbetrokkenheid worden onder de loep genomen, uitgediept door experts en geïllustreerd met talloze voorbeelden van Belgische bedrijven. Daarnaast is het boek een praktische gids vol tips om zelf aan de slag te kunnen gaan.
Ik ben Carole Lamarque, een gepassioneerde ondernemer die aan de kant van de oplossing staat, en niet het probleem. Ik nodigde alvast Inge van Belle en Klaus Lommatzsch uit voor mijn Leeskamer.
Twee topondernemers waar wij ongetwijfeld veel van kunnen leren!
Kleine insights over de auteurs:
Inge van Belle is gepassioneerd door communicatie en employee engagement. Na een carrière bij het legendarische Telindus, werd ze co-founder van Herculean Alliance dat al in tien landen engagementprojecten organiseerde. Inge is de initiatiefneemster van de Employee Engagement Awards. Ze richtte eveneens de Pink Ladies Games op en maakt zo haar missie waar om bij te dragen tot de SDG's van de Verenigde Naties.
Klaus Lommatzsch ademt marketing en communicatie. Hij was een van de managing partners en CEO van Duval Guillaume, het gerenommeerde Belgische communicatiebureau. Sinds 2014 is hij founding partner van Duval Union, een ecosysteem van ervaren marketing agencies en technology start-ups dat erop gericht is bedrijven te helpen in elk domein van marketing.
Virtuele gastvrouw is Carole Lamarque. Carole is zelf auteur van Unfair Advantage uitgegeven bij Lannoo Campus en CEO, Founding partner van DUVAL UNION Innovative Marketing.