Dec 2016
Jullie waren talrijk en ook geweldig.
Een meer dan geslaagde start van de Classic Cars kamer. Een goede speech van de voorzitter, een duidelijke presentatie van de secretaris. Tal van activiteiten gepland en nog meer suggesties.
De presentatie maar vooral de foto’s
– Classic Cars welkomevent
Dec 2016
Net voor de komst van Sinterklaas zijn ook onze Schepen aangekomen.
En ze staan er prachtig. Eentje in het Business Center, eentje in het Salon van de 17 provinciën.
Kijken mag, aankomen niet.
Verstandige mensen zetten niets op deze maquette.
Voor de anderen is het verboden.
Met onze dank aan Alexander Saverys van CMB voor het welwillend uitlenen.
Dec 2016
Deze week nog eens onze huisfotograaf op bezoek.
Een bijzonder gezichtspunt, met een uitzonderlijk resultaat van de bestuurskamer.
Nov 2016
Eén van de functies van de bestuurskamer is het verzorgen van presentaties. En hiervoor is projectie nodig van slides en video.
En enkel het beste is goed genoeg: LED TV van Hifinesse en de ClickShare van Barco.
Nov 2016
Ondertussen is ook het clubrestaurant ingericht.
Een flexibele setting: aparte tafels voor discrete gesprekken of één lange tafel voor het wekelijkse clubdiner.
Oct 2016
De Haven is dé sector van Antwerpen. En hier werd gekozen voor de toekomst. Want Merit Member is niet de aftredende havenbaas, maar de CEO Designate, Jacques Vandermeiren.
Oct 2016
Het laatste deel van de inrichting: een modern Business Center in een historische locatie.
Maar met de hulp van onze binnenhuisarchitect Bart De Beule en kantoorinrichtingen Toon De Somer kregen we het toch voor elkaar.
Een rustige plek om tussendoor toch wat werk gedaan te krijgen.
Oct 2016
Na een initieel contact met Alexander Saverys, vandaag op bezoek bij CMB. Een impressionante rondleiding door archivaris Ludo Beersmans. Want we mogen een paar scheepsmaquettes uitkiezen voor de club. Een duidelijke aanwezigheid en verwijzing naar het Maritieme Antwerpen.
Uiteindelijk valt de keuze op de mv Achiever (Delphis) en de mv Mineral Ningbo (Bocimar).
Sep 2016
Na een inspirerend gesprek op een business BBQ, toezegging van de Academische vertegenwoordiger: de rector van de Universiteit, Prof. Dr. Herman Van Goethem.
Sep 2016
Vroeger had je enkele traditionele sectoren in Antwerpen: Haven, Diamant, …
Sinds een paar jaren dus ook Mode. En dus mocht een merit member hier niet ontbreken.
Met Kaat Debo, director van het Modemuseum, een ideale vertegenwoordiger.
Aug 2016
Roger Roels is de bezieler achter Antwerp United, de overkoepelende structuur waarin de 5 grote en traditionele Antwerpse zaalsportenclubs samenwerken.
En dus de ideale vertegenwoordiger voor de Sport in Antwerpen.
Aug 2016
Nogal wat Creativiteit in deze stad, maar tijdspanne en maatschappelijke impact, toch één persoon die hier nog boven uitsteekt.
Axel Enthoven ontwerpt sinds 4 decenia en heeft nu meer dan 1.900 producten op de teller.
Aug 2016
Begin augustus belangrijke dag, alleszins qua locatie, met de ondertekening van de Princiepsovereenkomst (3 bladzijden) de Plaatsbeschrijving (11 + 89 bladzijden) en overhandiging van de sleutels (3 stuks).
Aug 2016
En nu zijn we ook echt gestart, op onze Build Up locatie.
De bedoeling is om vanaf nu te bouwen aan een club om dan in eind 2018 met een volwaardig gegeven de Handelsbeurs te bevolken.
Jul 2016
De 12 Merit Members zijn Antwerpenaren (Stad en Provincie) die op basis van hun brede maatschappelijke verdienste gekozen zijn, om als Ambassadeur de Club te vertegenwoordigen.
En het eerste Merit Member komt uit de Media sector. Niet omdat we graag in de media komen, zeker niet, maar om het wel zeer uitgebreide netwerk van onze media vertegenwoordiger – Marc Vangeel.
Jul 2016
En dan toch, net toen we het volledige wilden opgeven en wachten tot eind 2018 en de Handelsbeurs.
Plots komt een locatie terug beschikbaar. Eerste meeting op 15 februari, locatiebezoek op 18 februari.
En dan weer wachten, tot mid mei om met de nieuwe Algemeen Manager van Herita aan tafel te zitten. En eindelijk op 7/7 een principiële overeenkomst rond het gebruik van de etage van het Paleis op de Meir.
We kunnen van start.
Apr 2015
Na een korte tijd blijken deze mogelijke locaties toch niet voor de hand te liggen. Locatiebezoeken en meeting (Aldo 22/04, Eddy 28/04, Herman 30/04, Filip 30/04, Dries 22/06, …) draaien op niets uit.
En om allerlei redenen: niet beschikbaar, geen interesse in verhuur (terwijl sommig nu reeds 2 jaar leeg staan), in renovatie, in verkoopfase, …
Dan maar uitbreiding van de lijst, uiteindelijk een kleine 50 locaties.
Maar, frusterend, niets, nada. Geen opportuniteiten, geen bruikbare oplossingen.
Tot eind 2016 een grote opportuniteit, in samenwerking met iemand van de start up groep. Goed gelegen, vrij, opportuniteit qua catering. Maar dan toch terug tegenslag. Ziekte van een contactpersoon, mogelijke interne overname, …
En dus na een goed jaar, geen start up locatie.
Maar we blijven attent. En begin 2016 dan toch een opportuniteit: Den Norske Sjømannskirken ofte de Noorse Kerk aan de Italiëlei. Maar ook hier nu niet meer geschikt. Gezien de grote werven in de buurt.
Mar 2015
Met veel goede raad en de bagage van de start up meeting, op zoek naar een opstart locatie.
Met enige event achtergrond, vrij vlug een shortlist van bijzondere en geschikte locaties:
Mar 2015
Hans, Gert, Guy, Wim, Jan, Eran, Bruno, Patrick, Greet, Jan
Op 19 maart 2015 een eerste meeting rond De Kamers. Een brainstorming met een beperkt, maar divers, gezelschap van gekenden die het project genegen zijn.
Bedoeling is nog steeds De Kamers onder te brengen in de vernieuwde Handelsbeurs, echter pas gepland voor 2018.
En dit is misschien laat voor een aantal geplande projecten. Daarom het idee om voordien op te starten, in een tijdelijke locatie om daarna naar de Handelsbeurs te verhuizen.
Mar 2014
Hieronder de logo presentatie, concept van het logo en de voorstelling van de eerste baseline.
Mar 2014
Hierbij de slide uit de presentatie met de naamgeving en het concept van het logo.
Mar 2014
Samen met de Vrienden van Kan Design wordt er gezocht naar een Naam.
Voorstellen, lijsten, alternatieven, suggesties om tenslotte uit te komen bij – De Kamers.
En natuurlijk als befaamde logo ontwerpers ook een logo.
Nov 2013
De bal begint dan terug te rollen en dan pas echt in het najaar van 2013.
Voor een studie ronde Functieinvulling komen we in contact met de Handelsbeurs. En daar dan de grote ontdekking. De Etage, als ultieme locatie voor een Club.
May 2013
Als voorbereiding van een meeting met een Antwerpse Captain of Industry, volgende schrijfsels.
En wat voor waarheid:
Dit project ontstaat uit een vraagstelling:
hoe komt het dat er in Brussel niet één maar verschillende Business Clubs zijn en in Antwerpen (bijna) geen enkele.
De enige manier om dit te beantwoorden is vrij pragmatisch en er dus zelf maar mee starten.
Nov 2010
Niet exact te dateren, maar het zal najaar 2010 geweest zijn.
De enige overblijfselen zijn handgeschreven nota’s met als werktitel ABC (Antwerp Business Club).
De toen belangrijkt topics (en nu nog)